Menu

106.9 fm | Kabel 104.5 fm

De L is in de maand (3)

Geschreven door Jaap Koper,

In maart zijn twee albums uitgebracht en één EP. De titel is niet voor niets gekozen, omdat het gaat om Lenya, Lakshmi en Logue en omdat de letter L ook in deze maand zit.18052912 120332000359018908 431997237 n

Kortom een drieluik. Na Lenya en Lakshmi het sluitstuk met de EP ‘Some kind of glimmer’ van Logue. Een band van vier jonge muzikanten uit Rotterdam. Het lukt frontman Sjoerd van Heumen en de zijnen om in 2014 de aandacht te trekken van Innercore Music, waar de bekende A&R manager Menno Timmerman erg gecharmeerd is van de nummers ‘Cold Hearts’ en ‘Inconsolable’. Voor Timmerman aanleiding om met Logue meer nummers op te gaan nemen. Na twee losse tracks ‘Jump the Gun’ en ‘Envy You’ gaat het al wat rapper met de groep en zijn ze te horen op de landelijke radiozenders.

Ik ben eerlijk, want het is dankzij diezelfde Menno Timmerman dat ik aan Logue ben gekomen via de sociale media. Inmiddels is het 2017 en heeft Logue na hun debuut met ‘Cold Hearts’ uit 2014 nu de tweede EP ‘Some Kind Of Glimmer’. Met die EP klinkt de band al behoorlijk robuust waarmee Logue hun muzikale mogelijkheden verder zijn verkennen. Mainstream maar wel met een vette indy sound en dat vinden radiomannetjes zoals ik wel prettig.

Inhoudelijk hebben de jongens zeker ook nog wat te melden. Het ongekende verlangen klinkt in elk nummer door. ‘Queen Of Hearts’ zit al in het hoofd van schrijver Kluun. Wat wil je ook als je in het nummer terug hoort dat je in elke relatie beter je kaarten op tafel kunt leggen. Hoewel geen enkele liefdesrelatie geen kaartspel moet zijn, is misschien dat wel wat ik eruit haal. ‘The Hunted’ lijkt wel te gaan over een relatie die voorbij is gegaan en weer terug gaat naar de herinnering waar een relatie mee is begonnen. De jacht om toch te krijgen wat je wilt. ‘Your the hunter and I am the deer’ is misschien wel een treffende lijn uit deze song.

Favoriet voor mij is het nummer ‘Fringes’. Bloed op je trots hebben. Ego’s die knallen en knetteren, om vervolgens aan de rand van de maatschappij te komen te staan. Als er een nummer op mijn lijstje van mijn persoonlijke favorieten over 2017 gaat komen is het wel dit nummer. Ook met het laatste nummer ‘Trespasser’ pakken de jongens mij volledig in. Een album maken in tijden van digitalisering en streamdiensten is misschien gewaagd, maar van mij mag Logue dat wel doen.

ZFM Zandvoort

Studio
Tolweg 10A